Ευέλικτη @ Ευάερη Ζώνη


1.       Μαζί με φιλαναγνωσία
1ο τρίμηνο-Θέμα: «Διασκεδάζοντας με ένα βιβλίο»

ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά ν’ αγαπήσουν το διάβασμα, επιλέγοντας θεματολογία που τα ενδιαφέρει ώστε να το ευχαριστηθούν.

ΣΤΟΧΟΙ
Τα παιδιά:
-να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν παραμύθια
-να μάθουν να εντοπίζουν τον τίτλο, το συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο, την εικονογράφηση και άλλα στοιχεία του εξώφυλλου ενός παραμυθιού
-να γνωρίσουν τον τρόπο οργάνωσης της βιβλιοθήκης του σχολείου και του δανεισμού βιβλίων
-να έρθουν σε επαφή με τη λαϊκή παράδοση και τον τρόπο που αυτή μεταδίδεται από γενιά σε γενιά
-να έρθουν σε επαφή με γραπτά κείμενα, με εκφραστικά μέσα και τρόπους έκφρασης σε προφορικό και γραπτό επίπεδο
-να μάθουν να παρουσιάζουν ένα βιβλίο
-να κατανοήσουν τη σημασία της πλοκής στη συγγραφή ενός βιβλίου
-να γράψουν δικά τους παραμύθια σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο
-να ανακατέψουν ήρωες, πλοκές και να φτιάξουν νέα παραμύθια
-να αντιληφθούν και να αποδομήσουν στερεοτυπικούς χαρακτήρες και ρόλους
Προτεινόμενα βιβλία:
1. «Ο Τριγωνοψαρούλης»
2. Ο κήπος με τις 11 γάτες
3. Μίλα μη φοβάσαι
4. Ο καλόκαρδος λύκος
5. Και ό, τι άλλο επιλέξουν τα παιδιά …

Το ” Παραμύθι χωρίς σύνορα” είναι η ιστορία έξι ζώων που ζουν σε ένα δάσος, αλλά εξαιτίας μιας πυρκαγιάς αναγκάζονται να το εγκαταλείψουν εσπευσμένα . Μετά από ένα περιπετειώδες ταξίδι , ναυαγούν σε ένα άγνωστο νησί όπου συναντούν τρεις από τους κατοίκους του.Εκεί , για να επιβιώσουν αναγκάζονται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες , να γνωρίσουν το νέο τόπο διαμονής τους και τους κατοίκους του , να αποδεχθούν το ένα το άλλο και να συνεργαστούν.

Τι θέματα πραγματεύεται ;

  • Αποδοχή και ενσωμάτωση της διαφορετικότητας.
  • Συνεργασία , ομαδικότητα, υπευθυνότητα.
  • Επικοινωνία.
  • Ηγεσία, ιεραρχία.
  • Διαχείριση κρίσεων.
  • Επίλυση συγκρούσεων.
  • Συναισθήματα.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Ατομική και κοινωνική ευθύνη.

 -εικαστικά: κατασκευή ατομικού κουκλοθέατρου


Θέμα:  «Ελληνική Μυθολογία»


Υποθέματα - Συνοπτική περιγραφή του περιεχομένου του προγράμματος

  • Τιτανομαχία.
  • Οι θεοί του Ολύμπου.
  • Ο Ηρακλής και οι άθλοι του.
  • Δήμητρα και Περσεφόνη.
  • Δαίδαλος και Ίκαρος.
  • Ο Τρωικός πόλεμος.
  • Το ταξίδι της επιστροφής του Οδυσσέα στην Ιθάκη.



Κριτήρια  επιλογής του θέματος:

Καθώς οι μύθοι καθρεφτίζουν την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, με τρόπο ζωντανό και οικείο, ιδιαίτερα για τους μικρούς μαθητές, θεωρούμε ότι συνιστούν πρόσφορο πεδίο για δημιουργική έκφραση μέσα από πολλών ειδών καλλιτεχνικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα η ζωγραφική και οι κατασκευές, η μουσική, τα θεατρικά δρώμενα, οι νέες τεχνολογίες.


Χρόνος έναρξης του Προγράμματος & προβλεπόμενη διάρκεια (ενδεικτικά):

Ιανουάριος  - Μάιος


Στόχοι:

·         Να γνωρίσουν οι μαθητές τους σημαντικότερους μύθους της ελληνικής μυθολογίας (ανάγνωση, αφήγηση, παρακολούθηση βίντεο).

·         Να δυναμώσουν το ενδιαφέρον τους για διάφορες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας με έμφαση στο λόγο, τη μουσική και τις αναπαραστάσεις (ζωγραφική, κολάζ, ψηφιακή δημιουργία).

·         Να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες δημιουργικής ανάγνωσης και ακρόασης, καθώς και ποιητικής (με την έννοια του ποιώ = δημιουργώ) έκφρασης, δεξιότητες που συντελούν στην ψυχική και κοινωνική τους ωρίμανση.

·         Να αξιοποιήσουν τις παραπάνω καλλιτεχνικές δεξιότητες στην ενίσχυση του αυτοσυναισθήματος, στην καλλιέργεια διαπροσωπικών  σχέσεων και στη γενικότερη κοινωνικο-συναισθηματική τους ωρίμανση.


Μεθοδολογία που προτείνεται να ακολουθηθεί :

Βιωματικό εργαστήριο, μέθοδος project (ομαδοσυνεργατική, ενεργητική, εμπειρική μάθηση)




Δραστηριότητες (ενδεικτικές):

·      Επιλέγουμε τους μύθους που θα επεξεργαστούμε με τους μαθητές και τον τρόπο με τον οποίο θα τους παρουσιάσουμε στην τάξη (ανάγνωση, αφήγηση, προβολή, καταιγισμό ιδεών, συζήτηση κ.λπ.).

·      Παρουσιάζουμε στην ομάδα [στην τάξη ή στο χώρο της βιβλιοθήκης] τους μύθους. Οι μαθητές συζητούν, αναλύουν και επεξεργάζονται τους μύθους, με σκοπό να τους «απομυθοποιήσουν», δηλαδή να συσχετίσουν το περιεχόμενό τους με φυσικά φαινόμενα, κοινωνικές συνήθειες, αντιλήψεις κ.λπ.

·      Συγκεντρώνουμε εικαστικό υλικό σχετικό με κάθε μύθο που έχουμε επιλέξει (φωτογραφίες από περιοδικά, ζωγραφιές δικές τους, κατασκευές με χαρτί γλασέ ή γκοφρέ), και δημιουργούμε ελεύθερες απεικονίσεις του θέματος (κολάζ, συνθέσεις με άλλα υλικά, όπως ξύλο, βότσαλα, αποξηραμένα φυτά κ.λπ., ψηφιακές συνθέσεις κ.ά.)


Δράσεις και παρεμβάσεις στο κοινωνικό ή φυσικό ή ψηφιακό περιβάλλον:

Καλλιτεχνική Δημιουργία (π.χ. έκθεση ζωγραφικής, κολάζ, δημιουργία ψηφιακού λευκώματος, θεατρικά δρώμενα).


Πεδία σύνδεσης με το Αναλυτικό Πρόγραμμα: Γλώσσα- έκφραση, Εικαστικά, Μουσική, Νέες Τεχνολογίες, Θέατρο.




  Οι μύθοι για τον κατακλυσμό 
 (Θρησκευτικά, Γλώσσα, Ιστορία , Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή) 



Κυκλοφοριακή Αγωγή





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου